Voorjaarsvergadering ’14

Op 20 juni 2014 vindt de VWR Voorjaarsvergadering plaats in het conferentiecentrum ‘de Veranda‘, nabij de Vrije Universiteit, Amsterdam. De hoofdspreker van de Voorjaarsvergadering is Kristen Rundle. Rundel is sinds 2013 Senior Onderzoeker aan UNSW Law in Australië. Daarvoor was Rundle docent aan het departement rechtsgeleerdheid van de London School of Economics and Political Science. Haar meest recente boek is ‘Forms Liberate: Reclaiming the Jurisprudence of Lon L. Fuller‘ (Hart Publishing, 2012), dat is beloond met de tweede prijs in the Society of Legal Scholars Birks Prize for Outstanding Legal Scholarship 2012.

Tijdens de VWR voorjaarsvergadering zal Rundle een paper presenteren genaamd ‘Legal subjects and juridical persons: Developing ‘bottom-up’ jurisprudence through Fuller and Arendt’. In deze paper zal ze het werk van Arendt en Fuller bespreken met betrekking op de relatie tussen de juridische persoon als een subject dat verantwoordelijk is voor zijn handelen en het institutionele kader van het recht. Ondanks dat Arendt en Fuller verschillende tradities vertegenwoordigen, stellen zij, volgens Rundle, een soortgelijke theorie van het recht voor. Volgens Rundle bieden Arendt en Fuller ons de ‘building blocks of a ‘bottom-up’ jurisprudence’ dat tegen de source-based visies op het recht ingaat.

Rundle’s paper zal besproken worden door vier referenten: Thomas Mertens (Radboud University Nijmegen), Wouter Veraart (VU University Amsterdam), Pauline Westerman  (Universiteit van Groningen) en Mike Wilkinson (London School of Economics).

Inschrijving

Er zijn geen kosten verbonden aan de VWR Voorjaarsvergadering. Wel worden geïnteresseerden verzocht om zich vooraf in te schrijven. Dat kan door gebruik te maken van het inschrijfformulier dat u kan vinden onder aan de pagina.

Programma

Voorafgaand aan de VWR Voorjaarsvergadering zal de Algemene Ledenvergadering plaatsvinden tussen 11.30 en 12.30 uur, in zaal 2A-45 aan de rechtenfaculteit (gebouw Initium) van de Vrije Universiteit van Amsterdam. Het initium bevindt zich op loopafstand van de Veranda. Tijdens de ALV zal ook een lunch geserveerd worden.

Locatie: VU Amsterdam, Faculteit Rechtsgeleerdheid, zaal 2A-45

11.30-12.30 uur: Algemene Ledenvergadering incl. lunch
De zaal waar de ALV gehouden wordt, bevindt zich in het gesloten gedeelte. U kunt het beste wachten op de tweede verdieping aan de A-zijde.

Locatie: De Veranda, Amstelveenseweg 764, 1081 JK, Amsterdam

12.30-13.00 uur: Ontvangst