Vacature – Twee raadsleden Raad voor Strafrechtstoepassing en Jeugdbescherming

by Admin on januari 7, 2022

De Raad voor Strafrechtstoepassing en Jeugdbescherming is op zoek naar twee nieuwe raadsleden, waarvan een met specifiek een achtergrond in de (rechts)filosofie of ethiek.

Uit de vacaturetekst:

Voor de Afdeling advisering van de RSJ zijn wij op zoek naar twee leden met de volgende profielen:

• Een jurist of gedragswetenschapper met expertise in het (internationaal) strafrecht, het penitentiair recht of reclassering, bijvoorbeeld een advocaat of een hoogleraar die beschikt over praktijkervaring met één van de doelgroepen.
  • Een wetenschapper met een achtergrond in (rechts)filosofie of ethiek.

De RSJ is kritisch en organiseert waar mogelijk tegenspraak. Van raadsleden mag dan ook een kritische, autonome instelling worden verwacht. Zij laten zich in hun adviezen niet leiden door politieke druk of door de waan van de dag. Raadsleden brengen proactief thema’s onder de aandacht, die aansluiten bij de actuele politiek-maatschappelijke ontwikkelingen waar het de forensische zorg, het gevangeniswezen, het jeugddomein en de reclassering/ het sociaal domein betreft. Waar nodig brengen ze de discussie op gang.

Reageren kan tot en met 9 januari. Meer informatie via deze link.