Oproep kandidaat-bestuurslid VWR (m/v), met bijzondere affiniteit met social media en/of promovendi

by Admin on november 9, 2020

Per februari 2021 heeft het bestuur van de VWR  een vacante positie voor een bestuurslid (m/v) met bijzondere affiniteit met social media en/of promovendi en nodigt VWR-leden uit zich kandidaat te stellen. Deze uitnodiging betreft in het bijzonder promovendi en UD’s met een recente promotiedatum.

Het bestuur komt ten minste 4 keer per kalenderjaar samen, op wisselende locaties, ten behoeve van de organisatie van de jaarlijkse Winter- en Voorjaarsvergadering en de lopende zaken betreffende de Vereniging.

Van het kandidaat-bestuurslid wordt verwacht dat hij/zij bereid is met enige regelmaat berichten van de Vereniging en/of voor de leden interessante berichten over rechtsfilosofie op diverse social media-kanalen te plaatsen en zo de Vereniging op die kanalen zichtbaar te maken. Om deze reden is het noodzakelijk dat het kandidaat-bestuurslid het Nederlands machtig is. Van het kandidaat-bestuurslid wordt verder verwacht dat zij/hij bijdraagt aan de organisatie van overige VWR-activiteiten, in het bijzonder waar het promovendi betreft.

Het kandidaat-bestuurslid is een onderzoeker op het gebied van de rechtsfilosofie, beschikt over een academisch netwerk (in wording) ten behoeve van het uitnodigen van sprekers en referenten en heeft (enige) bestuurlijke ervaring. Met het oog op het voorgaande is het wenselijk dat het kandidaat-bestuurslid voor de duur van de termijn (3 jaar) verbonden is aan een wetenschappelijke instelling (bij voorkeur aan een van de faculteiten Rechtsgeleerdheid).

Kandidaten kunnen hun belangstelling voor de positie kenbaar maken voor 15 december 2020 middels toezending van een korte biografie aan de secretaris van het bestuur, Luigi Corrias (l.d.a.corrias@vu.nl).

Comments on this entry are closed.

Previous post:

Next post: