Wetenschapsagenda

by admin on april 28, 2015

Het VSR-bestuur en het VWR-bestuur roepen onderzoekers op om vragen in te dienen bij de Nationale wetenschapsagenda. Dat kan nog tot 1 mei. De agenda bundelt de thema’s waar de wetenschap zich de komende jaren op zal gaan richten. Wat zijn kansrijke uitdagingen voor de Nederlandse wetenschap en hoe kan de wetenschap bijdragen aan het vinden van oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken en het benutten van economische kansen? Tot nog toe zijn circa 2500 vragen ingediend en slechts een klein deel heeft als trefwoord ‘recht’ of verwijzen naar de rechtssociologie of rechtsfilosofie. Dit is een kans om rechtssociologische en rechtsfilosofische thema’s in de schijnwerper te plaatsen, dus maak hier gebruik van! Je kunt meerdere vragen indienen.